Followers

Monday, January 10, 2011

Teknik Menyiang Ikan ...Cara Sempoiii..

Alatan yg diperlukan adalah gunting..

Langkah ke-2 ..semestinya kena ada ikan...huhu

Langkah 3 - Cucuk perut ikan tu dan gunting skit seperti gambar di atas..

Dan akhirnya tarik perut ikan dan insangnya...

Sempoi bukan ?? dah cuci ikan bersih-bersih..blh ler digoreng garing begitu saje kemudian cicah ngan air asam + bawang + cili padi...pergghhh...sodap!!!..

p/s : tq kpd mr. F krn sudi meminjamkan tgn utk gambar ini..dlm erti kata lain...mr. F le tukang siang ikan...abis dia pn sibuk suh ajo camne nk siang ikan...aku ajo le cara senang..huhu..

Ok lah..chiowwww..




4 comments:

cik gObu said...

kih kih kih
mmg sempoi..
tp kita takot arr hahaha

KasihKuAlRayyan said...

beb, aku pn siang ikan guna gunting.. lagik kemas.. cepat pn cepat..

kl pakai pisau, harapan nk hancur ikan tue mmg ada.. paling2 idak pn, ghaib kepala ikan aku.. ;p

jesnita_ns said...

cik gobu : apa yg nk ditakutkan..lg sonang ok

yong : betullll...betul..betul...even siang sayur pn aku guna gunting gak..hehehhe

motoraku said...

apsal aku ada nampak pusat dan perut...wah!!! hohohoho

advert